Till stallet med cykel

Cyklade upp till stallet idag tillsammans med Tea, det var varmnt men ändå skönt. Fläcktar ju lite när man cyklar så det var inte så farligt. Värre var det när vi kom fram till stallet, blåste inte någonting och kokhett var det. Dessutom har jag dratt på mig någon tråkig förkylning och att dras med en sådan i värmen inte kul. Det var i alla fall skönt att vara i stallet även om det var ganska jobbigt idag eftersom Dropi inte riktigt var sig själv. Därremot har han ju sina dagar när han inte riktigt är på humör...
Kiljan var också ganska stressad, i den ena hagen där de går är stona precis bredvid och eftersom de är så brunstiga nu blir Kiljan väldigt uppjagad. Han var kolugn på stallplanen men sedan när jag skulle gå en sväng så bara gnägga och gnäggade han, jag antar att det var för stona hade jagat upp honom och för att Tea hade flyttat alla valacker undertiden som jag borstade Kiljan, så han undrade nog lite vart de hade tagit vägen.

Efter någon liter med vatten så var jag i alla fall lite piggare innan vi skulle cykla hem igen, haha. Nej, nu får jag ta och dricka lite varm mjölk med honung så min förbaskade hals kanske kan få vila sig lite från denna eländiga hosta...



Kommentarer
Postat av: Neha

VIlken fin bild:D

Svar: Tack så mkt <3 :D Så kul att höra när någon tycker om ens bilder!
isryttarnas.blogg.se

2012-05-27 @ 21:04:32
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0