På promenad en solig vårdag

Igår kom mormor med hennes lilla hund Nina för att stanna här i ca 1 vecka, mysigt! Jag, mamma och mormor (och Nina) åkte till stallet någon gång mitt på dagen. Eftersom jag skulle rida Dropi så gick jag självklart ut och skulle hämta honom i hagen och gissa vilket humör han var på? Jo, sitt glada springhumör såklart! Han gjorde några rejäla rejs genom hela hagen, jippieee (sa han, inte jag). Det som var lite skönt att se var att Kiljan inte brydde sig det minsta om att Dropi sprang i full fart. Mamma satte i alla fall upp lekhagen och så "fångade" han mig istället, knepiga lille pållen.
Mamma tog in Kiljan eftersom Nina (hovslagaren Nina, inte hunden haha) skulle fixa hans tappsko. Eftersom han nu hade alla skorna på fötterna så bestämde sig mamma för att följa med mig och Dropi och promenera med Kiljan. Första gången han går "Götebo-rundan", han verkade tycka att det var riktigt kul att se sig omkring lite och han var inte det minsa rädd utan bara nyfiken. Han lyckades faktiskt gå in med mulen i en sådan där liten reflex-stolpe som brukar sitta vid gupp!
Dropi var väldigt duktig idag, vi skrittade bara eftersom Kiljan och han gick superfint.

En dagsfärsk bild på mormors sötis, Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0