Lycka

Var i stallet en lång stund idag, Kiljan har börjat komma in lite i flocken nu. Det är i alla fall betydligt bättre!
Red en härlig runda tillsammans med mamma och vi galopperade massor, Dropi var på ett riktigt springa humör och han älskaade det! Vi galopperade upp för en ganska lång backe och när han började sakta ner lite så trodde jag att han hade blivit trött och inte orkade mer men han la in en växel till och drog gärnet. Han har en hel del energi den hästen, minst sagt! Mysigt var det i alla fall och han gick riktigt fint, gammelmannen är så duktig!!
Pysslade om Kiljan en stund efter jag hade ridit Dropi. Vi testade en av sadlarna som finns i stallet och den såg ut att ligga riktigt bra men han behövde bara ta ett eller två steg så låg den på bogarna... typsikt! Jag satt faktiskt upp på honom bara för att känna hur sadeln kändes, blev så lycklig av att bara få sitta på honom. Behövde inte ens rida runt för att jag skulle få ett stort leende över hela ansiktet, underbara lilla hästen.
Om lite mer än en vecka så ska jag börja rida honom, längtar lite nu faktiskt men jag njuter bara av att pyssla med honom också.

Schabrak från Hööks (hoppas det passar Kiljan!)


Lite bra att ha saker, Magic Brush är super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0