Lördag

Då var jag hemma igen efter att ha varit i stallet hela förmiddagen. Idag red jag en tur tillsammans med Lisa som rider Alma ibland. Vi hade en jätte trevlig tur, var ute i ungefär en och en halv timma. I stallet var det fullt upp, folk överallt. Stålebo ridklubb hade ordnat en kurs i säker hästhantering och de höll till på logen i vårt stall. Så det stod bilar på hela gårdsplanen och det gick okända hästar lite fram och tillbaka.
Sedan släppts Kiljan, Annas nya häst, in i valackflocken. Det var spännande att se på, Muninn (en av valackarna) tyckte inte att han betedde sig som han skulle och de bråkade rejält. Kiljan fick inte vara med de andra, de stod och åt i lugn och ro medan han sprang fram och tillbaka. Vi stannande inte kvar så länge och tittade, så jag vet inte riktigt hur det gick sen. Hoppas det gick fint! Givetvis glömde jag kameran hemma så jag kunde inte ta några bilder...
Imorgon tänkte jag cykla upp till stallet. Mamma är inte hemma och kan köra upp så jag ser det som ett tillfälle att få lite extra träning ;)
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0