Klättring i 25 graders hetta

Det var en underbar dag idag, vi hade i princip stuidedag i skolan (var bara på en lektion) och fick istället hemläxa. Vilket jag tycker är betydligt lättare och mer effektivt än att sitta i en skolbänk. Sedan åkte vi till stallet och det var så himmla underbart väder!
Kiljan och jag promenerade en liten skogsvariant av en bara grusvägsrunda, vilket ledde till att det blev en hel del branta backar. Det var kanske inte sådär jättesmart av mig att ta i för fulla muggar när det är 25 grader ute och man inte riktigt har vant sig vid det än, men bra gick det! Kiljan var superduktig, höll sig hela tiden bakom mig, till och med lite för långt bak. Vi sprang emellanåt också, några korta sträckor. Nu vill jag verkligen börja rida honom, längtar så kolosalt efter det.

Är verkligen jättelycklig över att jag bestämde mig för att köpa häst, underbart är vad det är! Det var lite jobbigt i början när han hela tiden skulle hålla koll på ALLT och mer än det men han har lugnat sig och det märks verkligen skillnad. Han gnäggar inte lika mycket heller, även om han gör det. Han har dessutom börjat med en ny typ av gnäggningar. De är små, tysta och mörka gnäggningar lite sådär försiktigt, hur gulligt som helst. Fint att skriva och gnäggande hästar, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0