Första turen på min underbara häst

Sadelprovaren var hos oss i Söndags och igår kom hon igen när vi hade fått hem några sadlar som vi skulle prova. En Lippo-sadel var den som låg bäst, det var därremot en dressyrvariant men hon trodde att en island skulle ligga ännu bättre på Kiljan. Så i morgon ringer mamma och beställer sadeln. Sadeln var väldigt skönt att rida i dessutom, red därremot bara ganska många varv runt stallplanen och det var första gången jag satt "red" lite mer sedan han kom till oss.
Det blev en riktig tur med honom i dag, första rundan med älskade Kiljan! Han är så underbar och annorlunda att rida mot alla andra hästar jag ridit. Han är väldigt framåt och det kommer nog ta ett tag innan vi lär känna varanndra riktigt ordentligt men det är ju inget konstigt med det. Super mysig är han, men vi behöver jobba mycket på galoppen. Den är inte speciellt bra eftersom att den är väldigt flack. Blir till att klättra och öva galoppfattningar i uppförsbacke. Så härligt att jag kommer igång att rida honom nu, underbart!!

Dessutom är allting i skolan färdigt nu. Så skönt efter att ha haft ganska mycket att göra denna veckan så lämnade jag in min skoldator idag. Nu blir det några underbara halvlediga dagar innan man slutar nian och går ut grundskolan, spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0