Bullar och pyssel

Hade min kompis Anna (ja, haha det är lite komiskt att vi heter samma sak!) till stallet idag, visade henne runt lite eftersom det var första gången hon var i Stålebo. När jag går och visar sådär så inser jag hur mycket jag gillar stallet och hur fint jag tycker att det är! Alltid härligt att komma dit.
Vi tittade i alla fall mest på hästarna, Kiljan såklart och strosade runt lite samt kollade staketet i skogshagen. Åt mycket bullar gjorde vi också, mamma åkte nämligen till ett bageri och handlade underbara bullar, mums! Så vi satt och fikade vid hagen i solen och hade det bara härligt!
Lite senare så åkte jag och mamma upp till stallet igen för att kolla lite på de små såren som Kiljan hade och se hur han hade det. Först tyckte han att det var hemskt jobbigt när jag skulle hälla vatten på hans ben för att få rent såren men han lugnade sig snabbt. Bara att ta lite i taget, spruta, klappa, spruta, klappa. Efter ett tag kunde jag stå väldigt länge och spruta utan att han rörde sig ur fläcken. Min lilla duktiga häst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0