Underbar dag!

Nu är jag hemma igen efter en dag i stallet. Är så himla glad! Det är så fantastiskt roligt att träna för Anne och Snerra är en underbar häst!
Berättade för Anne att tanken är att jag ska försöka levla med Snerra. Det är så stor skillnad att träna med en häst som är LB (horsenalityförklaring från min förra blogg) mot en som är RB. Jag är så van vid att träna RB hästar och därför måste jag nu ställa om och göra lite annorlunda eftersom Snerra är LB. Ska börja träna med henne nu och försöka lära mig själv så att jag blir snabbare och får bättre koll på mitt eget kroppsspråk. Snerra är så himla duktig, bara jag som måste bli det också ;)
Att vädret är helt perfekt ute gör inte saken sämre precis. Det känns inte som att det är mars när man måste ta av sig jackan för att solen värmer så.
Något som var väldigt häftigt idag var teorin. Vi hade en praktiskt teori, alla hade med sig varsin häst. Eftersom vi satsar mycket på en naturlig och säker hästhantering på Stålebo var det perfekt att träna på att alla hästar ska visa respekt och inte börja bråka med andra hästar när vi hanterar dem i stallgången osv. Målet var att vi skulle komma nära med hästarna, så att de skulle stå bredvid varandra, utan att de skulle tjura utan helt enkelt bara visa respekt för sin ledare. Så där stod vi efter lite träning på rad i hagen, tio hästar (alla har ju inte ens gått ihop) och alla hästar var avspända och visade respekt (hoppas Anna fick något fint kort på oss). Det var en otrolig känsla!
Nu ska jag nog ta och fotografera lite, ha det bäst!


Dreki, en av sötisarna i stallet, i det underbara vårvädret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0