Torsdagsvemod

Tror jag håller på att bli sjuk... Mamma har precis blivit frisk efter en veckas influensa och nu kanske det är min tur. Får inte bli sjuk nu, vill så gärna vara med och flytta Snerra på lördag. Hoppas verkligen att det bara är trötthet, det lär jag märka när jag ska till stallet sen!
Idag är det sista gången jag rider Myrkvi regelbundet som jag gjort nu i nästan tre år. För på lördag flyttar vi och då kommer jag inte att ha tid att åka till Eskilsby, sen ska Myrkvi också flytta och då blir det ännu svårare för mig att träffa honom... Kommer sakna den lille pojken! Han var den som botade min rädsla som jag fick under en period. Om jag inte ridit honom hade jag kanske slutat pga rädslan, och det hade varit hemskt! Jag har honom att tacka för att jag är så orädd och älskar hästar så mycket som jag gör idag. Självklart kommer jag att hälsa på honom men det kommer inte bli samma sak. Nej nu får jag lägga av innan jag börjar gråta.
Rider precis som Anna mycket NH, har jobbat väldigt mycket med Myrkvi under den här vintern eftersom han varit lite halt.
Tror jag håller på att bli sjuk... Mamma har precis blivit frisk efter en veckas influensa och nu kanske det är min tur. Får inte bli sjuk nu, vill så gärna vara med och flytta Snerra på lördag. Hoppas verkligen att det bara är trötthet, det lär jag märka när jag ska till stallet sen!
Idag är det sista gången jag rider Myrkvi regelbundet som jag gjort nu i nästan tre år. För på lördag flyttar vi och då kommer jag inte att ha tid att åka till Eskilsby, sen ska Myrkvi också flytta och då blir det ännu svårare för mig att träffa honom... Kommer sakna den lille pojken! Han var den som botade min rädsla som jag fick under en period. Om jag inte ridit honom hade jag kanske slutat pga rädslan, och det hade varit hemskt! Jag har honom att tacka för att jag är så orädd och älskar hästar så mycket som jag gör idag. Självklart kommer jag att hälsa på honom men det kommer inte bli samma sak. Nej nu får jag sluta skriva innan jag börjar gråta.
Rider precis som Anna mycket NH, har jobbat väldigt mycket med Myrkvi under den här vintern eftersom han varit lite halt. Så snart ska jag iväg och ta en liten sväng med honom i det inte så varma vårvädret! :)
Myrkvi i snön! Lite kass kvalité då jag kopierade den från min gamla blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0