Stalldag!

Sitter i soffan och lyssnar mig trött på klassisk musik, är äntligen frisk (nästan). Har prov imorgon på den klassiska musikhistorian och då måste jag kunna några låtar som står med i vårat häfte. Måste plugga in allt nu för snart ska jag till stallet!
Var hemma igår också, så att jag inte skulle smitta ner hela skolan med min förkyldning. Istället satt jag hemma och räknade på foder, och jag tror jag kom fram till en hyfsat bra foderstat för vår lilla Snerra. 
Tur att min mamma är så snäll och låter mig åka till stallet fast jag inte vart i skolan, tror det är det som gjort mig frisk! Igår red jag premiärturen på Snerra, tillsammans med Anna och hennes mamma. Vi red en härlig liten tur i det underbara vädret. Snerra var så himla duktig, gick åt ett annat håll när de skulle galoppera utan att ens fundera. Längar tills vi får rida på de härliga skogsstigarna med henne, jag är nästan hundra på att hon kommer att älska det!
Blev lite irriterad när en det kom ett ekipage som tänkte trava förbi mig, eftersom vi red på en väg väldigt nära motorvägen märkte varken jag eller Snerra dem förrän de var en meter bakom oss, och självklart skvatt vi båda. Tycker det var lite respektlöst...
Senare kom mamma upp eftersom vi hade stalltjänst. Älskar att ha stalltjänst, packa höpåsar, fluffa hö och hämta hästar, hur mysigt som helst! Man blir trött efteråt också, så där härligt trött i kroppen så att man somnar som en sten när man kommer hem :)
Men nu ska jag fortsätta med mitt pluggande. Bilder får ni en annan gång för nu sitter jag med min skoldator... Ha en underbar vårkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0