Mysfredag!

Har haft en underbar eftermiddag i stallet! Mamma skjutsade upp och släppte av mig i stallet nästan direkt efter skolan. Först tränade jag lite NH med Snerra, försöker göra det varje gång, gå igenom de sju lekarna så att vi klarar level 1. Mitt stora problem är att hitta utmaningar för Snerra, att hon ska bli mer motiverad. Ibland ser hon jätte uttråkad ut... Är inte så van att träna hästar som är LB så jag får lära om lite. Men Snerra är så himla duktig, lite jobbigt tycker hon det är när jag slänger repet framför henne, så det måste jag träna lite mer på.
Sen red jag en härlig tur ensam. Stötte på årets första älg. Kände att Snerra tittade ovanligt mycket in i skogen så jag tittade in och jo, tio meter från vägen stod det en stor älg och stirrade på oss. Jag blev betydligt mer rädd än vad Snerra blev, hon bara tittade lite, men jag har respekt för älgar och vill verkligen inte komma för nära dem (såklart).
Imorgon ska vi släppa ihop hästarna. Flocken ska delas nu inför sommarbete, stona och Thyrill blir en flock och valackarna en annan. Vet att Snerra kan vara lite tjurig på andra hästar, hon är ganska ranghög, men jag hoppas allt ska gå bra imorgon, de har ju ändå gått och nosat på varandra över staketet i två veckor nu.
Nu ska jag titta lite på tv och mysa ner mig i soffan. Ha det bra! :)
Mörk och pixlig bild på Snerra, men den enda jag har på skoldatorn :)



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tjenare, fin blogg, precis i min smak! Bloglovin' byte? Ha en bra påsk Kram ♥

2012-03-31 @ 13:23:43
URL: http://lovewithoutaguy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0