Ihopsläpp

Nu har vi släppt ihop hästarna! Allt gick faktiskt över förväntan, det var väldigt lugnt, speciellt bland stona och Thyrill. Valackarna däremot pep en del men när vi åkte från stallet var allt lugnt och de gick och åt.
Snerra var så himla glad över att få komma ut i en stor hage med andra hästar. Det första hon gjorde när mamma släppte henne var att rulla sig. Sen hoppade hon upp och började bocka och drog i väg i världens korsgalopp (inte full koll på sina ben). Brunstig är hon också, hon drog med sig Lind så nu går de runt och försöker uppvakta Thyrill som inte verkar fatta någonting.
Det är alltid så när man släpper ihop hästar, först vill man att allt ska gå väldigt lugnt och stilla, men när det väl gör det tycker man att de kan springa lite till och leka med varandra. Så tycker i alla fall jag att det är, men jag får väl vara glad över att allt gick så himla bra (hoppas de är lika lugna fortfarande).
Tyvärr var vädret mitt sämsta fotoväder, det växlade mellan sol och mulet hela tiden och jag är kass på att ställa om kameran när ljusförhållandena ändras hela tiden. Frös om fingrarna också, rena vintern ute med riktigt kall vind. Lite irriterad också eftersom jag inte fattar varför kvalitén försämras så himla mycket så fort jag laddar in bilderna på bloggen, måste ta reda på hur jag ska göra för att den ska vara samma som den är egentligen! Men nu ska jag städa och göra lite läxor (fy)..
Lycklig Snerra som galopperar i hagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0