I skymningen

Idag kom Dropi gladeligen fram till mig istället för att springa iväg, han kanske lärde sig nått från gårdagen, hoppas det! Vi red en liten kortis och han tyckte inte det var sådär jättekul att gå ut ensam när det började mörkna men han gillade läget kan man väl säga. Det blev lite klättra, upp och ner, bra träning! En liten galopp också. När jag är ute själv och rider så lyssnar han verkligen jättebra på när jag tar ner min energi och vill att han ska sakta av, är inte sådär jättebra på att få upp min energi för att få honom att gå... Hehe, men det ska vi öva mer på när vi har levlat. Vi lägger mycket fokus on line nu vilket är jättekul! Funderade faktiskt ett tag idag på om jag skulle rida honom med bett och se hur det skulle gå, har ju inte ridit honom på det sedan ett halvår eller nåt? Men jag hoppade bettet, tog repgrimman som vanligt istället. Han verkar trivas väldigt bra med det, vilket är jättekul!

I morgon kommer det antagligen inte bli så mycket uppdatering från min sida, är lite upptagen med lite roliga (nej, inte roliga) saker...


Min första medlems DVD från Parelli, tittade på den nu i eftermiddag. Lärorik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0