Flyttångest

Sitter i klassrummet och väntar på att vår historielärare ska komma. Efter ett helvetiskt prov på andra världskriget ska vi nu börja med Förintelsen! Det är faktiskt spännande, mycket mer än att läsa om hur länder bombar sönder varandra.
I eftermiddag ska jag till stallet och rida Snerra en sväng, sista dagen hon är på Esklisby så jag tänkte ta en sväng på ovalbanan. Hoppas det blir lite finare väder senare för just nu är det bara grått och tråkigt (vart tog den fina våren vägen??).
Måsta packa massor idag, ska få med alla mattunnor, täcken, sadel, träns, ryktlåda och så mycket vi får med oss idag, resten får vi väl ta med imorgon eller åka och hämta någon annan dag. Känner mig lite spänd, men på ett positivt sätt. Saknar att stå på Stålebo med en egen liten häst. Men har ändå lite flyttångest, eller vad det heter. Det ska bli jätte kul och jag längtar!
Nu ska jag läsa om förintelsen, tror att Anna skulle blogga ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0