Draw

Var så lycklig när jag fick komma till stallet idag, jag klarar mig inte ens utan hästarna i tre dagar?! Blev helt galen på mamma när hon klagade på att det var blåsigt och att hon ville åka hem igen. "BLÅSIGT?! Det är ju knappast en vindpust? Var glad att det inte stormar OCH ösregnar!" Jag var bara så lycklig. Dropi verkade och tycka att det var superkul att jag kom tillbaka så han tog sitt lilla rejs i hagen. Mamma hjälpte mig snabbt att sätta upp en liten "lekhage" till honom där vi kunde fösa in honom. När han var inne i lekhagen satte vi igång med lekarna. "Move your hindquaters (flytta dina bakben)"-leken är så bra. Man lägger tryck på bakdelen (inte fysiskt) och så fort han gör vad man vill så tittar man upp i himmlen och ser nöjd ut, haha. Till slut så började han följa mig några steg sedan helt och hållet, stolt över honom. Det är verkligen vår "draw" som det behöver jobbas med, så idag så fick han komma och komma och komma och massor med godis när han gjorde det bra! Han gjorde några riktigt fina men vi behöver jobba mycket mer!
En liten förklaring till vad Draw & Drive är. Drive flytta för rytmiskt tryck, Draw är när hästen ska komma tillbaka som en magnet typ. Det var Annes fina förklaring till det ;)
Leken jag gjorde går egentligen ut på att jag inte ska fånga hästen, utan hästen ska fånga mig!


Gnyfari & Dreki, två sötnosar i stallet. Bild från i höstas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0