Åker till stallet

Nu åker snart jag, mamma och Tea till stallet. Tea och mamma ska rida lektion, så jag tar väl en liten tur ut med Dropi eller hittar så hittar jag på nåt annat kul. Hoppas att jag slipper sätta upp en "lekhage" idag igen, även om det är kul att jobba i den så är det inte kul att han springer iväg från mig och gör det till en lek. Vi ska i alla fall träna mer på draw.
Dropi kommer säkert fälla lika mycket idag som han gjorde igår. Han fälde som jag vet inte vad! Borstade honom innan jag red och man kunde bara dra handen så hade man en näve full med hår. Sen red jag barbacka och när jag hoppade av kunde man ju knappt se mina ridbyxor, de var ett tjockt lager på dem! Märks att det börjar bli vår, även om de säger att de ska bli snö eller snöblandat regn nästa vecka? Konstigt, konstigt. Man får väl passa på att njuta av dessa härliga riddagar fram tills dess!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0