Tömkörning

Hade John här idag som tömkörde Kiljan. Han får lära hästen först innan jag ska ta tag i tömmarna, känns bäst så att det inte blir något fel men sedan ska jag minsann lära mig ordentligt! Det är ju toppen för att bygga upp ryggmusklerna och hästen får ju jobbat på ett helt annat sätt när den inte belastas av en ryttare vilket är toppen. Tror att jag kommer fortare fram med det jag behöver jobba med men hjälp av tömkörningen, han saknar ju dessutom en del ryggmuskler så detta är precis vad han behöver.

Det var i alla fall himmla mysigt att titta och sitta på för det var precis lagom varmt. Red honom ett minipass efter att John tömkört och då fick jag rida i hagen som vi inte använder! Första gången jag rider i en hage, haha, men det är ju verkligen perfekt att rida i vår ena hage, det ska jag köra på fler gånger. John hjälpte mig lite när jag red också så nu vet jag lite mer vad jag ska tänka på, toppen!

Bild från förra året när jag fotade John (han sitter på den vita hästen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0