Tidig ridtur

Var uppe i stallet vid nio på morgonen, lite tidigare än vanligt  tillsammans med mamma. Efter att ha ridit Kiljan med Linds sadel igår och konstaterat att den faktiskt var skön när den låg på honom och att jag kom åt honom bra så ville jag prova Lippo-sadeln igen, som är den sadeln som jag tänkt köpa. Så jag och mamma red en runda bara för att jag skulle få känna om jag fortfarande tyckte att Lippon var bättre. Var skönt att få gjort det för annars hade jag nog varit osäker på om jag bestämt mig för fel sadel. Lippo sadeln passar mig bättre, får en mycket bättre sits i den och den är verkligen skön att rida i!
Det konstiga är att när jag rider i Linds sadel på Lind så hatar jag verkligen den sadeln, jag mår illa av någon konstig anledning. Så när jag rider henne har jag heldre än annan sadel, ja det är superkonstigt!
Kiljan var nog lite trött idag, för jag vet inte hur många gånger han gäspade. Säkert tio gånger från det att jag tog ut honom från hagen tills dess att jag släppte in honom i den igen. Dessutom sträckte han på sig innan jag hoppade upp, första gången jag sett honom göra det och det ser ju inte annat än roligt ut!

Känns knappt som att jag har varit i stallet idag bara för att jag var där så tidigt.
Det är dessutom en tag sedan jag tog med kameran till stallet vilket gör att det inte kommer upp så mycket nya bilder. En anledning till att jag inte tar med kameran är väl att nästan alla hästar går med flughuva på sig och då är det ju inte sådär jättekul att fota dem, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0