Indianmålning bland alla knott

Jag säger bara, herregud vad mycket knott! När jag kom in i hagen kom Gnyffe (en exemhäst) fram direkt till mig för att bli kliad. Jag gick ifrån honom eftersom jag skulle hämta Kiljan för att spraya honom med flugspräng (vilket var väldigt välbehövligt). Efter att jag hade gått tio meter kom Gnyffe i världens galopp efter mig och tvärstannade sedan precis framför mig så att han spärrade vägen. Han var helt klart irriterad på de fruktansvärda knotten...
Hämtade i alla fall Kiljan och stälde honom vid grinden för att han skulle få sin dos av flugspray och salva, ritade indianmålning kring ögonen med helosan eftersom det satt en flock av knott runt dem, stackarn.
Efter att jag hade släppt honom fick han spel och rejsade iväg i fuuuull galopp och sparkade bakut och kastade med huvudet. Han var verkligen otroligt duktig som lyckades stå still där bland alla knott medans jag sprayade honom!
 
Dropi en kväll då det inte fanns ett knott i sikte, de kvällarna gillar vi betydligt bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0