NH-dagar

Igår och idag har jag haft lektioner för Anne. Grymt kul är det, varje gång! Igår red jag för första gången Kiljan på repgrimma. Gick riktigt bra och idag gjorde jag det igen på lektion tillsammans med Tea. Vi gjorde så kallad "Passenger-lesson". Hästen har då ansvar att hela tiden hålla den gångart som man själv bestämt att man ska gå i. Ryttaren följer bara hästen och är "passagerare" så man styr inte eller ger hästen några signaler utom när den ändrar gångart. Så jag och Tea red runt i nästan en halvtimme och gjorde Passenger-lesson i trav, kul hade vi!
Första gången jag lekte med Kiljan Liberty (utan grimma eller rep, alltså i "frihet"). Gick förvårnansvärt bra faktiskt. Även om han hela tiden tittade bort när vi gjorde cirklinggame så hade vi väldigt bra mental kontakt för så fort jag gjorde någonting så uppfattade han det. Riktigt kul!
 
Lite bilder från Teas lektion igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0