Killen och Gubben

Efter åtta timmar i stallet är man ganska trött, det blev en heldag kan man säga! Även fast det blev länge så har jag haft det riktigt skojigt och mysigt. Började med att tömköra Kiljan, efter det red jag och det gick super!
Sedan vart det ut med honom i hagen för att efter en timme hämta in honom igen eftersom veterinären skulle komma och ge honom vaccin, men inte kom veterinären? Vi satt och väntade i över en timma tills veterinären och mamma till slut fick tag i varandra (båda hade försökt och ringa men ingen svarade, haha, dålig mottagning frågetecken). Då fick vi veta att veterinären hade fått ett akutfall och inte kunde komma förens om några timmar. Jaha, mamma och jag bestämde oss för att rida en sväng. Så jag fick släppa ut Kiljan i hagen igen och hämta in Dropi!
Verkligen jättelänge sedan jag red "min" lilla gubbe men det var hur mysigt som helst. Kände mig verkligen hemma när jag red honom. Var så lycklig, han är trots allt den hästen som smög sig in i mitt hjärta först av alla och den första som jag har tagit hand om som en egen häst! Blev en mysig tur med många härliga galopper!
 
Stackars Kiljan fick sedan komma in en tredje gång, som tur var var det bara en snabbis denna gången och sprutan brydde han sig inte det minsta om!
 
Dropi och Kiljan när de låg och sov i morse :)
 
Dropi min lilla "Gubbe" och Kiljan min lilla "Kille", älskade hästar <3 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0