Godmorgon!

Här sitter jag, uppe tidigt och skriver på bloggen. Har haft fullt upp nu i två dagar och har inte hunnit skriva något här. I måndags och igår hade jag lektion för Anne Dirksen i NH (Natural Horsemanship). Måste säga att det gick väldigt bra. Det går så fort fram med Snerra eftersom hon är en så smart och cool häst. På första lektionen lekte vi mycket i circling game och jag fick massor av tips på hur jag kan göra det bättre och mer till en lek. 
På andra lektionen jag hade med Anna igår gjorde vi mycket liberty, utan grimma eller rep, något jag faktiskt inte gjort tidigare på Parelli vis. Det gick faktiskt väldigt bra, bättre än jag trodde. Så nu får jag och Snerra göra alla dessa saker vi lärt oss så att det bara blir bättre och bättre tills nästa gång Anne kommer så vi kan gå vidare ännu mer ;)
Idag ska vi ha lektion i tömkörning. Jag och mamma har hoppat på samma som Anna har haft tidigare så det ska bli spännande. Hoppas vi kan lära oss det ordentligt, det är så himla bra för hästen att kunna tömköra så att den kan arbeta utan ryttare! 
Glömde kameran båda dagarna i stallet så det blev inga NH bilder..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0