den lilla kicken

"Anne-lektionerna" gav mig verkligen en kick, fick mig att komma tillbaka till det som jag tror på och det som får mig att älska hästarna ännu mer, Parelli Natural Horsemanship. Idag gjorde jag passenger-lesson i en annan paddock, Kiljan ville hela tiden ut ur paddocken. Tror det har lite att göra med den paddocken, han gillar den inte alls lika mycket som han gillar den andra.
Red i alla fall ut en liten sväng sedan och det var första gången jag hade repgrimma ute. Han är tusen gånger mer avslappnad och jag känner mig tusen gånger bättre till mods. Han lyssnade dessutom superfint på mig och behövde inte använda sticken speciellt mycket och aldrig tyglarna, räckte med energi, fokus och sits!
Ska skriva lite mer om Parelli Natural Horsemanshop någon dag men inte just nu ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0