Bakning med choklad!

Mmm, sitter och trycker i mig goda snacks som vi tog med oss hem från Italien. Kom nyss in efter att ha burit takplattor fram och tillbaka, vi har nämligen börjat plocka isär vårat vackra uthus som hade ramlat ihop av sig själv snart ändå. Eftersom jag smidigt nog råkade göra sönder en skål av glas och skar mig i handen kunde jag bara använda en hand, så jag har lite ont i den axeln men det går förhoppningsvis över snart!
Var uppe i stallet hela förmiddagen. Varken jag eller mamma red idag utan det var dottern till en av mammas arbetskamrater som fick ta en liten tur på Snerra. Vi gick med runt en tur på nästan en timma och hon fick testa alla gångarter, utom passen då ;) Det gick superbra måste jag säga, hon hade aldrig galopperat förut men fick testa några steg idag. Hon fick även känna på tölten, som hon heller aldrig testat då hon rider på "vanliga" hästar och ponnyer. Snerra var lika snäll som vanligt. Kan inte annat än älska den fina hästen, ångrar inte för en sekund att hon är vår. Hon gör mig bara glad, hela tiden! 
Vi lekte lite också, jag och Snerra. Hon är så fruktansvärt gulllig när jag leker circling game. Tar varje chans hon får att komma in. Hon ställer sig och tittar på mig med spetsade öron som om hon tänker "kan jag inte få komma in till dig nu och vila lite, eller kanske få en morot?". Gullehäst är hon verkligen!
Eftersom vi hade gäster i stallet ägnade jag gårdagskvällen åt att baka. Hade ett recept som jag ändrade lite på så det fixade jag med igår innan vi såg den sorgliga men otroligt fina filmen War Horse. Kakan blev god men kritisk som jag är hittade jag några småfel som jag kan göra annorlunda om jag gör den igen! 
 
Var tvungen att ta bild på kakan, har aldrig fotograferat mat förutså jag tänkte börja
lite med det eftesom jag älskar att både baka och laga mat! Blev väl sådär.. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0