Fika i hagen

Mamma och jag var uppe tidigt i stallet för att morgonfodra hästarna. Vi var kvar och fikade i hagen medans de åt sitt hö, det var väldigt mysigt att sitta där och dricka varm choklad och titta på alla hästarna som mumsade på höet!
Efter det red jag, mamma och Elvi "furuborgsskogen" som är en riktig klätterrunda, det var precis lagom varmt och jättemysigt att rida i skogen hela tiden nu när löven börjar slå ut och alla vitsippor gör att det blir som ett vitt täcke överallt. Dropi tyckte det var jättemysigt att luffsa i skogen efter alla de dagar som jag har ställt lite mer krav på honom! När vi kom tillbaka var stallplanen helt full av folk som skulle iväg och rida, lite skilnad från när vi hade gett oss av. Det var fler än vi som tyckte att vårvädret var underbart!
Dropi fick sin mat och sedan gav han mig en puss med hela mulen full av lucern... Det var väl inte sådär jättetrevlig. Han prickar då alltid in de bästa tillfällena.
Nu har jag precis kommit hem från en vända hos tre hästar, en hästaffär där vi köpte lite smått och gott. Belv tre saker, lädergrimma, träns och gelpadd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0