Lekfull måndag

Har varit aningen dålig på att blogga nu efter helgen, illa! I Måndags hade jag i alla fall en mysig dag i stallet tillsammans med Dropi. Jag lekte lite extra NH med honom eftersom jag (som tur var) kom på att Anne kommer och har lektioner om bara en och en halv vecka! Eftersom jag antagligen ska filma Level 2 och inte ens har satt ihop ett program en så fick jag lite smått panik just den stunden men det ska väl gå. Tänkte klura lite på det idag när jag åker till stallet, har i alla fall planerat en början som tur är. Det brukar ju alltid vara det svåraste. Så klart kommer jag också på i skrivande stund att jag inte har en blekaste aning om vart jag har lagt mina papper där det står vilka moment som måste vara med, bra Anna väldigt duktigt av dig! Bara till att börja leta efter dem då innan jag åker till stallet med mamma och Tea.
Det gick i alla fall bra när jag lekte med Dropi och vi lekte i stallets gräspaddock för första gången på väldigt länge. Eftersom cirklinggame har gått lite sådär så gjorde vi det i omgångar med lite touch it och squeeze. Satte inte sådär jättehöga krav men ville att han skulle trava ett var utan att byta riktning eller gångart, vilket han klarade utan problem! Någon gång fick han i alla fall för sig att det var himmla kul att galoppera runt mig istället och satte iväg i full fart och såg jättelycklig ut, när jag sedan tog in honom såg han ännu mer lycklig ut. Det såg ungefär ut som att han tänkte "visst var jag superduktig nu när jag kom på att jag kunde springa i fuuull fart?". Efter en stund när han stått där och sett så glad ut så verkade det som att han kom på att det hade varit lite jobbigt också, han är för rolig. Det är inte precis så att man tror att han är 22 år!
Efter det så tog vi en härlig runda i skogen och sprang en del där också och klättrade lite, gick bra det med men han tyckte inte det var så där superroligt när han trodde att vi skulle gå en väg och jag tyckte att vi skulle gå en annan, suckade lite.
Ojoj, det blev nog det längsta inlägget jag har skrivit!

Från en ridtur i förra veckan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0