Liten barbackatur och Johann kurs

Igår var jag hela dagen och tittade på alla som red för Jóhann, man lär sig väldigt mycket av att bara titta på och alla verkade vara nöjda med sina lektioner och alla var väldigt duktiga! Idag ska jag ta med kameran och fota lite under lektionerna eftersom det verkar vara lite bättre väder idag än vad det var igår. Kul att ha lite bilder från kursen som vi kanske också kan lägga upp på stallets hemsida.

Red ut på Dropi en sväng också, den gammle pojken låg i hagen när jag hämtade honom, sötisen! Barbacka blev det eftersom han var så torr och fin, red faktiskt med tränset eftersom det känns som att vi behöver jobba på det. Det var en himmla skön liten tur vi fick, bara han och jag. Han var verkligen superduktig och gick jättefint (över förväntan!). Tror jag har lärt mig en hel del av att bara stå och titta på när Jóhann undervisar, lärorikt det med. Dropi som alltid brukar vara lite envis när det gäller vänster lossade väldigt fort och mjuknade riktigt bra. I nedförsbackar gick vi låååångsamt och tog ett litet steg i taget, han brukar annars nästan vilja springa ner för backarna och tror att det är bra för honom om han får tänka efter lite. Vi skrittade mycket för att den ska bli bättre och inte så passtaktig och så tog vi en galoppsträcka. Jag höll hela tiden energin ganska låg i skritten eftersom han lätt blir spänd, men vi får öka energin efter hand. Lite, lite itaget. Galoppen växlade jag hela tiden, från rejsfart lite lite kortare galopp, han var verkligen jätteduktig! Älskade lilla Dropi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0