Cykeltur

Nu drar snart jag och Tea till stallet, härligt att komma dit lite tidigt när det är lov! Vi cyklar dit för första gången, så får vi se hur jobbigt det är. Kommer ju ta runt 40 min i alla fall. Vi ska hjälpa Johann idag också, borsta och tränsa hästarna så att han bara kan slänga på sin sadel och rida iväg, det är ju många hästar som han ska rida så det är ju skönt för honom om de bara står klara. Igår när vi gjorde det på eftermiddagen gick det i alla fall bra, jag red en sväng med mamma efter att jag och Tea var klara med att borsta alla små hästar. Red faktiskt Dropi med träns och bett istället för repgrimma för första gången på mer än ett halvår, kändes konstigt men det var lite kul att prova. Fortsätter nog med repgrimman i alla fall, han gillar ju att ridas med den så då är det ju onödigt att sluta.
Det är himmla roligt när det blir så långa dagar i stallet flera dagar i rad och på fredag har jag om mamma dessutom stalltjänst, det ser man alltid fram emot. Det är ju så mysigt att ge hästarna mat, packa hö och allt annat vad det nu innebär.
Nu ska fixa min mat till idag så jag kan cykla iväg till stallet snart, spännande ;)


Alma i hagen                                                               Vårt fina stall
(Instagram, @annaisryttare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0