Tisdageftermiddag

Nu är jag hemma från skolan och sitter och försöker göra lite läxor. Hade spanska prov idag igen och jag hoppas verkligen att det gick bra, kan inte avgöra det själv. Imorgon och på fredag ska jag göra de sista nationella proven i engelska och sen är det bara matte och spanska nationella kvar. Hoppas det kommer gå riktigt fort till sommarlovet!
Snart kommer väl mamma hem och då ska vi till stallet. Idag ska någon av oss rida, vet inte vem än. Igår tömkörde vi Snerra och det gick väldigt bra. Hon är så duktig på det, problemet är bara att jag och mamma måste lära oss lite mer. Vill lära mig att tömköra på volt så att hon kan arbeta i trav på volt utan ryttare. Får ta och lära mig det någon gång, jag tror verkligen att det är superbra för hästens rygg om man gör på rätt sätt!
På vädersidorna har det stått att det skulle regna både igår och idag men jag har då bara sett underbart väder. Lite mörkt ser det ut nu men hoppas det inte är något regn på gång. Idag var det ju riktigt varmt, cyklade 8:an i Skatås på idrotten idag och det blev riktigt varmt när solen låg på. Kanske är den riktiga våren äntligen på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0