Stalltjänst-onsdag

Vet inte hur många gånger jag läst dikter med Edith Södergran och Hjalmar Söderberg vid det här laget. Förstår inte hur jag ska hinna med att skriva en rapport tills imorgon, är halvfärdig och nu verkar det som jag har förstått uppgiften fel. Tur att vi har svenska lektion imorgon bitti, då kanske allt hamnar på sin plats igen...
Lyckades somna till i soffan en halvtimma förut, ännu ett tecken på att jag behöver vara ledig! Det är tur att jag har stallet, det är min räddning. Hade jag inte haft det hade skolan helt knäckt mig. Idag är det stalltjänsten som kommer rädda mig från allt plugg. Känner att jag behöver åka upp och rensa hjärnan lite.
Tränade lite med Snerra igår på att gå över bommen, hon gick över åt ena hållet men sen ville hon inte gå tillbaka. Valde att sluta när hon hade gjort touch it på nedersta bommen utan att vara det minsta spänd. Tänkte göra lite samma idag när jag kommer upp, så lär hon sig nog snart att det inte är något farligt att gå över där.
Ska också försöka lära henne att äta ur slowfeeding lådorna. Hon tycker inte riktigt om dem, väljer hellre att äta det lilla gräset som finns bredvid. Tror aldrig hon ätit ur en låda förr, men med lite träning ska hon nog fatta det också :)
Men nu får jag ta tillvara på den tiden jag har och försöka skriva färdigt min svenska rapport. Ha det bäst!
Vet inte hur många gånger jag läst dikter med Edith Södergran och Hjalmar Söderberg vid det här laget. Förstår inte hur jag ska hinna med att skriva en rapport tills imorgon, är halvfärdig och nu verkar det som jag har förstått uppgiften fel. Tur att vi har svenska lektion imorgon bitti, då kanske allt hamnar på sin plats igen...
Lyckades somna till i soffan en halvtimma förut, ännu ett tecken på att jag behöver vara ledig! Det är tur att jag har stallet, det är min räddning. Hade jag inte haft det hade skolan helt knäckt mig. Idag är det stalltjänsten som kommer rädda mig från allt plugg. Känner att jag behöver åka upp och rensa hjärnan lite.
Tränade lite med Snerra igår på att gå över bommen, hon gick över åt ena hållet men sen ville hon inte gå tillbaka. Valde att sluta när hon hade gjort touch it på nedersta bommen utan att vara det minsta spänd. Tänkte göra lite samma idag när jag kommer upp, så lär hon sig nog snart att det inte är något farligt att gå över där.
Ska också försöka lära henne att äta ur slowfeeding lådorna. Hon tycker inte riktigt om dem, väljer hellre att äta det lilla gräset som finns bredvid. Tror aldrig hon ätit ur en låda förr, men med lite träning ska hon nog fatta det också :)
Men nu får jag ta tillvara på den tiden jag har och försöka skriva färdigt min svenska rapport. Ha det bäst!
.
Några bilder jag hittade på skoldatorn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0