Söndagsångest...

Då var det söndag igen, och sista dagen på lovet. Kan inte precis säga att jag är sugen på att gå till skolan imorgon, tycker det har varit så härligt att vara i stallet varje dag! Idag var det sista dagen på Johann-kursen. Jag och mamma var uppe både idag och igår och tittade på alla duktiga ryttare och hästar. Alla gick så fint, det är väldigt spännande att se hur olika alla får jobba beroende på vad det är de behöver träna på. Man lär sig bara av att stå bredvid. Blir så ridsugen när jag står och tittar på när andra rider, men eftersom jag har ridit varje dag denna veckan var det faktiskt mammas tur. Idag tömkörde vi Snerra en liten tur i skogen, det är så bra för henne att arbeta med ryggen utan ryttare. Jag måste säga att det gick väldigt bra. Snerra gick så fint i form och arbetade med hela kroppen. Själv har jag bara tömkört en gång förut, och det var på volt, så det är tur att vi har en så fin häst som verkligen försöker göra rätt.

.
(överst till höger; Dreki från Gullringsbo går fint i tölt, överst till vänster; Dreki från Stålebo som gosar
med Johann och nedre bilden är på Drösul i flott tölt!)



Kommentarer
Postat av: An-Cii

Vilken fin bild! Vill tacka alla ryttare på Stålebo som tog emot oss så fint och hade gjort ett så bra arrangemang. Drösull och jag (nåja, i alla fall jag) ser fram emot flera kurser/ An-Cii

2012-04-16 @ 11:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0