Skutt skutt

Det har varit helt underbart väder ute idag, jag och mamma åkte till stallet på eftermiddagen och red en ganska lugn runda. Innan vi red iväg flyttade vi alla valacker tillbaka till deras gamla hage, så skönt att man kan leda dem två och två utan att de börjar bråka med varandra. Det vet om att det inte är okej när man leder dem. Blev lite tjafs när vi hade släppt dem alla fem var törstiga och skulle dela på två vattenhinkar, trångt.
Dropi busade inte med mig varken igår eller idag när jag skulle hämta honom i hagen. Det gick i alla fall jättebra igår när jag lekte med honom i gräspadocken och idag gick det ännu bättre när jag lekte med honom. Förutom att jag lekte med Dropi igår så red jag också Alma för första gången. Hon är så himmla söt den hästen och superkul att rida! Det märks att hon inte är så gammal för hon är lite osäker på vart hon ska gå ibland. På ett ställe (framför ett pyttelitet dike som knappt innehöll något vatten alls) så stod hon och bara trampade jättelänge innan hon plötsligt medstämde sig för att ta världens jätteskutt, haha. Tur att jag är van vid hästar som tar sådana jätteskutt, hade en häst på ett ridläger en gång som inte gick i minsta lilla vattenpöl och gärna hoppade över dem. Kan ju säga att det blev många skutt när man red ut en regnig dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0