Regnig stalldag

Gokväll! Hemma igen efter att ha tillbringat eftermiddagen i stallet. Mamma och jag satt hemma och väntade i hopp om att regnet skulle sluta ösa ner. Vi passade till och med på att städa ordentligt bland alla våra hästgrejer vi har här hemma.
Regnet slutade inte falla utan vi åkte upp ändå. Först kände jag verkligen inte för att rida, tyckte det räckte att pyssla lite i stallet. Men sen blev det lite bättre och vi tog en tur i alla fall. Idag red jag Dreki igen och mamma Snerra. Han är så himla snäll och go lille Dreki men det var två gånger jag inte var så glad på honom idag... Först innan ridturen. Jag ställde in honom i en box eftersom det regnade så mycket. Jag hade precis borstat färdigt honom och gått ut ur boxen så rullar han sig. Eftersom han var blöt fastnade all torven och jag var tvungen att borsta om honom... han tyckte väl att det var mysigt med något torrt att rulla sig i, han såg så nöjd ut så haha. Andra gången var efter ridturen. Han väntade på att få mat och hade ställt sig lite roligt i stallgången. Så plötsligt ser jag att han börjar bajsa, mitt i Snerras ryktkorg (som jag hade städat innan ridturen).. Han träffade verkligen precis i den. Kunde inte låta bli att skratta åt honom, det såg precis ut som han hade siktat in sig på att träffa korgen. Tur att han inte var lös i magen ;)
Tränade lite NH med Snerra på gårdsplanen, blev ingen pressening idag eftersom mamma ville komma hem, det får jag ta någon annan dag. Hon är så himla duktig, lär sig så fort. Men själv måste jag träna på att bli tydligare med mitt kroppsspråk, så att allt blir lättare. Och träna med repet så att jag får bättre koll, det är nog det som är svårast..
Men nu ska jag se på film; Benjamin Buttons otroliga liv. Ha det bäst! :)
.
Bettnyckelring jag hittade när jag rensade bland alla saker :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0