Lilla tölthästen

Har varit en sådan underbar häst-dag idag, fint väder dessutom! Red Lind och lekte lite NH med både henne och Alma. Två riktigt mysiga och roliga hästar att leka med. Blev en väldigt mycket fika i stallet också, när vi kom dit var Tea och Åsa där, så vi fikade med dem. Efter det hämtade jag Lind och då kom helt oväntat några bekanta till mig och mamma förbi. De hade chansat på att det var detta stallet som vi red i och de hade en sådan tur att just då var vi där! Så då fikade vi med dem också innan vi gav oss iväg på en jättemysig runda. Jag och Lind sprang lite mer än vad Muninn och mamma gjorde, töltade massor. Hon är ju en riktigt tölthäst Lind! Sedan tog vi en galopp upp för "motivationsbacken" hon sprang på riktigt bra och tyckte det var himmla kul, sedan skrittade vi lugnt heeeela vägen hem. En liten utmaning i början för henne men sedan slappnade hon av och kunde i alla fall gå hyfsat långsamt, fast Muninn hamnade en bit efter ett antal gånger.
Kommer bli ridning för mig varje dag denna veckan, passar mig perfekt. Finns ingenting bättre än att vara i stallet hela dagarna och bara mysa!


En bild från i vintras när jag var i Eskilsby med Tea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0