Långhelg!

Det känns så otroligt skönt att slippa söndagsångesten idag! Två dagar till ledigt, härligt! Lite surt att jag vaknade med ont i halsen, hoppas det går över snart och inte blir värre. Jag måste vara frisk tills skolan börjar, får inte missa nationella proven i matte.
Ska snart åka upp till stallet och rida Mysla en sväng med mamma. Tror vi ska göra premiär på en runda vi kallar Polisrundan idag, har inte ridit den sen i höstas så det ska bli roligt.
Igår var vi ute på en riktig klättertur. Mysla gick på bra men tyckte att jag var konstig som ville att hon skulle gå igenom så mycket blött. Hon gjorde ett riktigt hopp från stillastående över en, ja vad det nu var, stor vattenpöl? Jag satt helt oförberedd, det var inte ett sånt ställe där hästar brukar hoppa men hon tyckte hon kunde slippa att bli blöt om fötterna. Kunde inte annat än skratta lite åt henne, tur att jag är van vid hästar som hoppar på det sättet annars kanske jag hade blivit blöt och lerig ;)
Vi träffade också på några hästar som drog järnet fram och tillbaka i hagen. Först trodde jag och mamma att de var lösa, vi tänkte inte på att det var en hage där eftersom det inte brukar gå hästar där. Tur att det var en hage, annars hade det inte blivit roligt, massor av lösa hästar i full fart... Vi hade en härlig tur, älskar att rida i skogen! Hoppas på en lika härlig tur idag! :)
Kattis ligger och solar sig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0