Långfredag

Är så glad, nu kan jag äntligen fira påsklovet ordentligt. Svenskan är inskickad så nu har jag inget mer skolarbete att göra på hela veckan!
Kom hem från stallet för ungefär en timma sen. Riktigt skitväder ute, snöblask och kallt... Red i alla fall en tur med Anna och mamma (som hade Dreki). Snerra var lite trött idag, hon kanske också tyckte det var tråkigt väder ;)
Älskar min lilla häst så mycket, hon var så himla duktig när vi tränade idag! I onsdags när jag gick över bommen i "gången" ville hon absolut inte gå över den om inte jag gick vid hennes huvud. Idag tog jag det ett steg längre och tränade på att gå i zon 4 (vid rumpan) när hon gick över den. Det gjorde hon också, utan problem! Åt ur lådan gjorde hon också. Jag gav henne lite hö och istället för att lägga det på marken la jag det i lådan, i och för sig gallret men hon har inte velat äta ur lådan överhuvudtaget förut. Men idag åt hon minsann ur lådan också. Fina häst!
Nu ska jag äta lite påskmiddag med familjen. Glad Påsk på er! :D
.
Min älskade Snerra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0