Härlig stalldag!

Kom nyss hem från stallet. Red en härlig tur i vårvädret på Snerra. Idag kändes hon lite trött, kanske för värmen. Det är faktiskt mycket varmare ute än vad det skulle vara.
Kommer förmodligen att vara i stallet varje dag den här veckan. På torsdag ska jag och Anna cykla upp, måste erkänna att jag inte brukar cykla en mil varje dag..  Men det ska nog gå bra, måste testa om det ens är rimligt inför sommaren.
Tränade på samma som alltid med Snerra idag; att gå över bommen. Allt går fortfarande framåt. Nu går hon över den när den ligger som högst utan att jag behöver gå framför henne. Går i zon fyra och hon går över utan problem, duktiga häst!
Imorgon tror jag att jag ska börja träna henne med pressening, har aldrig testat det med henne men jag tror inte att hon kommer bry sig så mycket.
Hästarna var så söta idag när vi gav dem lunch. Vi har öppnat upp till sommarhagen nu så att stona (och Thyrill) kan gå mellan hagarna. Mamma började lägga ut högar med hö i "sommarhagen" och hästarna bara stirrade på henne. När hästarna väl fattade att det var öppet blev de överlyckliga och galopperade i full fart in i den andra hagen. Bästa sättet att få hästar att springa i hagen är att komma med mat... ;)
.
Hästarna i full galopp! Har inte hunnit föra över bilderna
utan snodde från min Instagram (teaistryttare) :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0