Godmorgon!

Då var det onsdag och mer än halva påsklovet har redan gått... Vädret har inte precis varit det roligaste. Ser att det regnar minst lika mycket idag, usch!
Tänkte skriva ett inlägg nu då det förmodligen inte kommer finnas tid för bloggen på resten av dagen. Vid lunch någon gång åker jag med Anna upp till stallet. Då ska jag hjälpa Johann lite med att ta in hästar, borsta och tränsa dem, se till att de blir färdiga för ridning helt enkelt :)
Om vädret blir lite bättre ska jag försöka kika lite när han rider också, och även ta en liten tur själv.
Igår skulle jag egentligen ridit Dreki, men han frös så han skakade när jag tog in honom den lilla stackaren. Han har nästan fällt all vinterpäls nu och i det här vädret blev han genomblöt. Istället ställde vi in honom någon timma och gav honom hö så att han fick torka upp och bli varm igen. På natten slutade det regna, som tur var, annars hade det blivit innenatt för Snerra och Dreki. Tog istället en tur på Snerra och det gick så himla fint, lika duktig som alltid :) Tänker lite på dem just nu när jag kollar ut, kanske får skynda mig ut och ta in dem och kolla så att de inte fryser. Detta är verkligen det värsta vädret för hästarna, tur bara att det inte är ännu kallare och blåst!
Nu ska jag iväg och fixa lite matsäck för dagen, ha en regnig dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0