Glad morgon

Igår red jag en runda med mamma, red barbacka och Dropi var superduper duktig. Han var lite busig när jag skulle hämta honom i hagen så mamma satte upp "lekhagen". Efter det gick det väldigt fort att "fånga" honom eftersom han började följa med mig nästan direkt. Det är nästan så att när han är på det där bushumöret och springer iväg i hagen, då är han på sitt bästa humör så då går allting så bra efteråt. Konstigt men sant, vi får den där kommunikationen uppbyggd medans han springer runt där och det känns verkligen som att vi båda har stenkoll på varandra och vet exakt vad vi båda tänker, lite kul men det känns så. Vi tävlar lite om vem som lyckas överlista den andra, haha. Det är därremot alltid jag som vinner i slutändan, jag tror bara det är en gång som jag inte lyckats ta honom över huvud taget.
Ridturen gick suveränt han var väldigt samarbetsvillig det lilla busfröt. Gick till och med i "form" i traven vilket han har ganska svårt för i vanliga fall, det är så kul när man rider barbacka för man kännder mycket tydligare hur hela ryggen lyfter sig när han får den fina överlinjen!

Fick en väldigt glad överaskning i morse när jag gick ner i källaren och tittade vad det hade kommit för post igår. Där låg en parelli DVD (bara det är ju superkul) men den handlade dessutom och figure 8 - on line! Precis det som jag behöver öva på med Dropi, perfekt. Blev överlycklig!


Parelli DVD, On Line - Figure 8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0