Då var det fredag igen

Gokväll! Just nu sitter jag framför tvn och kikar på filmen Duplicity, hänger med lite halvbra eftersom jag sitter och förbättrar lite teckningar samtidigt. Idag blev det inget stall, så jag tog mig en sväng till stan för att leta skolbalsklänning. Givetvis kom jag hem tomhänt, som jag alltid gör när jag faktiskt letar efter något.
Igår var jag riktigt duktig och cyklade till stallet. Ville komma upp dit så snart jag kunde efter skolan, tycker det är skönt att komma iväg tidigt. Till stallet var det riktigt jobbigt. Motvind och lite uppför nästan hela vägen. Inte nog med det; kedjan hoppade också, som tur var inom gångavstånd så jag fick gå sista biten. Är lite stolt över mig själv som lyckades fixa kedjan med lite telefonhjälp från pappa. Väl i stallet upptäckte jag att ridbyxorna låg kvar hemma i byrån så jag fick rida i löpartightsen, det fungerade det också. Tog mig en härlig liten barbackatur i det varma vädret. Tränade också lite NH. Har börjat göra lite övningar som är förberedande för ridning i repgrimma.
Cykelvägen hem gick enkelt, det var till och med härligt att cykla. Lite nerför hela vägen och medvind, perfekt när man cyklar och är trött i benen. Idag vaknade jag tyvärr med träningsverk i låren, men så får det vara.
Nu ska jag nog fokusera lite mer på filmen. Ha en mysig fredag!
.
en av bilderna jag försöker bli färdig med, första hästen jag ritat på länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0