I want to be the best me I can be

Nu har jag fått mitt efterlängtade (och väl behövda) påsklov!! Det ända jag tänker på nu är hästar, framför allt hästköp. Det är både roligt och lite jobbigt för huvudet. Jag fick i alla fall en liten paus från själva köpdelen när jag och mamma åkte till stallet. Red söta Muninn för första gången idag, han är verkligen inte svår att tycka om. Kändes lite konstigt att bara gå förbi Dropi i hagen och hämta en annan häst. Gick igenom lite grund NH saker med Muninn i hagen. Friendly game, jojo game, porcupine game och några fler av de sju lekarna. Det blev mest friendlygame för att öka hans confidence, trygghet. Efter en stund fungerade allt som jag ville och han verkade lugn och vi hade lärt känna varandra lite grann. Bestämmde mig för att rida med repgrimma eftersom jag visste att han hade varit med om NH innan och eftersom han lyssnade bra på mig. Hade tränset över som en säkerhet! Gick väldigt bra och jag blev förtjust i den lilla pållen! Han var så mysig och lyssnade väldigt bra och det var verkligen en jättehärlig tur.

 class=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0