Äntligen Påsklov!

Nu är det äntligen här, påsklovet jag har tjatat om! :D
Vill inte fira riktigt än eftersom jag fortfarande har en svenskarapport att skriva färdigt. Men jag behöver inte gå till skolan på hela nästa vecka, så underbart!
Idag blir det inget stall, mamma ska bort och jag hinner inte eftersom jag behöver skriva färdigt det sista på svenskan. Det är imorgon hästpåsken börjar. Jag och mamma tar hand om Dreki över påsken så imorgon rider någon av oss honom, vem har vi inte bestämt än. Längtar till stallet varje dag jag inte är där, det är så härligt att ha egen häst igen.
Tränade igår igen med bommen men då ville hon inte gå över. Hon försöker men det verkar som hon tycker att det är jobbigt att lyfta benen så högt. Eftersom vi iprincip körde fast i hagen bröt jag allt och började träna på annat sätt. Mellan två av hagarna har vi en gång som används som hage ibland. Där finns det två bommar som är ett staket och går att flytta på. Så jag tränade med den nedersta bommen och höjde succesivt När hon fattade att hon fick äta efter att hon gått över gick hon till slut över bommen när den låg i nästan samma höjd som den i hagen. Imorgon ska vi fortsätta träna och sen hoppas jag på att det ska fungera i hagen också :)
Men nu får alla ha en fin skärtorsdag och njuta av att det är ledigt imorgon! :D
.
En av gullekatterna i stallet, Kitty!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0